Det råder KAOS i mitt liv

Just nu råder det KAOS i hela mitt liv.
Min kropp utstrålar KAOS, mina känslor skriker
KAOS. Överallt KAOS.
Jag borde egentligen ta den största skyllt jag
hittar och klistra fast på
mitt köksfönster. Så att folk som går förbi
förstår att det är farlig mark där inne.
På skylten skulle det stå med stora röda bokstäver:
KAOS.....PGA FLYTT.
INTRÄDE SKER PÅ EGEN RISK.

Slår man upp ordek kaos så ser man att det står för oordning.
Just så är det just nu.
Saker precis över allt. saker som skall slängas,
saker som har packats, saker som skall packas
och saker som man inte riktigt vet vart de skall ta vägen.
Med andra ord KAOS!!!



Jag själv tycker att det är jätte jobbigt att bo såhär.
Avskyr oordningen som hägrar runt om mig.
Ja jag vet att det bara är tillfälligt och att det även
är självförvållat. Men jag måste bara få gnälla av mig lite.
På lördag går äntligen den stora flytten och
då kan jag få lite balans i livet igen.
Lite ordning och reda.
Fram tills dess så är det bara att hägra ut och göra det bästa av situationen.


Att börja jobba igen var faktiskt roligare än jag trott.
Men samtidigt fick jag en kraftig dejavu känsla.
När man står där med sjuka kollegor och inga vikarier finns.
Man pusslar och kämpar för att
få dagen att gå runt.
Då kan jag tänka: Ahh, just det ja. Det var
ju så här det var att jobba.
Men duktiga som vi är
så brukar vi få
det att gå runt i alla fall.
Och jag gillar verkligen mitt jobb.



Nu har jag lunchat färdigt. dags att ta tag i KAOSET igen.
Ha en fantastisk dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?