Drömmarnas horisont

Lite som i en De Javú vaknade jag i går morse
med John Blund fastklistrad i mina ögon.
När bebisar är runt 8 månader så händer det
något i deras hjärnor.
De börjar drömma.
Jag känner verkligen igen dessa tendenser.
Vaknar otröstlig med tårarna som
verkligen rullandes ner för kinderna.
Man plockar upp de i famnen, får de att somna
om igen för att efter ca 40-50 minuter
börja om från början igen.
Detta har hållt på några nätter nu
men först igår slog det mig vad det handlade om.
Det var precis som jag vaknade upp och kom på:
MEN HERRE GUD. MIN LILLA TJEJ BLIR JU 8 MÅNADER NÄSTA VECKA.
Självklart har hennes hjärna fyllts på av en massa intryck och drömmar.
Inte konstigt att nätterna är jobbiga.



Sen när man ser att hon knäcker den ena koden efter den andra
så kan man ju faktiskt ännu mer förstå att detta
måste bearbetas på ett eller annat sätt.
Från att snällt sitta på golvet och leka till
att kunna förflytta sig överallt.
Och senast häromdagen knäckte hon ännu en kod. Att resa sig upp
själv vid möblerna.
Ställa sig upp för att få tag på det man vill ha.
Måste vara en väldigt skön känsla.
Och detta måste ju också bearbetas.
Vilket de gör i sina drömmar.
Så vi får nog stå ut med detta ett tag till.
(Tur att det inte är varje natt)



Ikväll kommer de stora barnen hit igen.
Lite tidigare än valigt.
Men det gör bara mig gladare.
Embla får vara ledig i morgon och Emil en kort dag
i skolan.
På lördag kör vi även tredje gången gillt
för Emblas barnkalas.
MÅSTE VI ALLA FÅ VARA FRISKA.
SNÄLLA SNÄLLA HÅLL TUMMARNA ATT VI
FÅR MINST TRE VECKOR FRISKA!!!!!!!

Nu skall här fixas lite mat till mig och Nova.
Hoppas ni får en bra dag.
KRAM♥

  Sabina

Tack så mycket!

Gud va skönt att alla är friska igen! Jo vi har det bra, men Tommy håller på att bli förkyld. Det måste vara otroligt roligt att se ett barn växa upp. :)

 2011-03-03     16:33:33    URL: http://sabinahill.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?