akutbesök

Nyss hemkommen från 2 timmars lång
väntan på akuten.
Embla som fortfarande hade feber fick väldigt
ont i örat när hon stod i duschen.
Tårarna sprutade från hennes ögon
och hon höll sig för örat.
Kände med en gång att detta måste
ses över av en läkare.
Min genom snälla mamma körde upp
oss till akuten medan Tinus
var hemma med Emil och Nova.

Vi var allt annat än ensama på Backa läkarhus.
1½ timma fick vi vänta innan vi
kom in i vårt rum.
Embla var jätte trött och det var en lång
väntan även för henne.
Men tillslut kom den genom trevliga doktorn.
Han lekte lite med henne för att få henne
på bättre hummör.
Diagnosen blev väll som jag trodde redan innan.
Öroninflamation.
Nytt nu är att de helst inte ger penicilin.
De vill att det skall få värka ut av sig själv
och att man endast ger alvedon.
Han skrev ett e-recept utifall det inte skulle ge med sig
men såg helst att vi inte hämtade ut det.
Jag avvaktar tills i morgon och ser hur hon mår.

Nu sover Embla gott i sin säng efter
en hut alvedon.
Hoppas hon får sova ut ordentligt nu så hon snart blir frisk.

NU ÄR VI TRÖTTA PÅ ALLA SJUKDOMAR
SOM HÄRJAR HEMMA HOS OSS.
NU FÅR DET VARA SLUT.



Nu skall jag stilla min egna förkylning en stund i soffan innan kudden ropar.

VILL BARA SÄGA TACK TILL MIN SNÄLLA MAMMA.

KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?