En ragata skriver.

Jag är en riktig ragata idag.
KOM INTE I MIN VÄG FÖR DÅ SMÄLLER DET.

Nä men ärligt talat.
Stubinen är kort, humöret långt ifrån topp.
jag är trött och mår allt annat än bra.

När Nova sov middag förut kände jag att äntligen
kan jag vila.
Satte på en film till Embla, la mig till rätta i soffan,
blundade och då.......
De börjar borra i betongen.
De skall byta vårt låssystem denna veckan.
Så de borrade, borrade och borrade.
Det kändes som om någon stod och slog en hammare
i huvudet på mig.
Om och om igen.
Min första tanke var: Väck för f-n inte Nova, för
då kommer jag upp och kastar borren på er.
Sen fick jag mer och mer agg mot
männen som höll på.
Jag ville ju bara vila bort min
jobbiga förkylning.
Efter ungefär tjugo väldigt långa minuter tog de rast.
Åhhh vad skönt det var att vila.


Nu fixar jag ihop en stor kopp kaffe.
Sätter mig på golvet och ser på
när barnen leker.
kram♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?