Sociala bägaren

Den sociala bägaren är påfylld och jag mår
bättre än på länge.
Inte klokt vad man saknar vuxenkontakt
när man varit hemma med sjuka barn för länge.
Denna veckan har jag verkligen sett till att
fylla på den till max.
Helgen blir lika mysig den, då jag 
först på frdagen skall träffa min arbetskamrat Malin
och hennes lille Hugo. Sen blir det lite egentid
för mig och Tinus på fredag då Nova får sova hos farmor och farfar.
Vi skall inte gå ut eller något sådant utan bara ta hand
om varandra hemma.
Laga god middag och kanske få sova ut på
lördags morgon.
Nova som alltid varit lite mammig har nu gått till att bli SUPERMAMMIG.
Är inte jag i närheten blir hon orolig.
Är hon hos någon annan och ser mig blir hon alldeles ifrån sig och skall till mig.
Svårt att somna på kvällarna och kan vara lite
orolig på natten.
Enligt bvc så är detta fullt naturligt och kommer gå över.
Det har med åldern att göra.
Men nu är det ju så att Nova har varit lite sådan sedan hon föddes.
En riktig mammegris.
Hoppas nu att hon sover lite tryggt hemma hos farmor
och farfar i alla fall.
På söndag är vi hembjudna till våra sköna goa vänner
Annette och Tony i Stenungsund.
Skall verkligen bli jätte kul efetrsom
vi inte hunnit träffas alla fyra sedan nyårsafton.
Detta blir med andra ord en riktigt bra helg.



Mitt nyårslöfte fungerar fortfarande väldigt bra och på lördag
är det tre veckor sedan jag åt godis.
Det märkliga är att jag känner absolut inget sug alls.
Och jag har allt gått ner några kilon också.
Det blir en liten morot till att fortsätta.
Och jag ger både mig och Tinus en stor klapp på
axeln för jag tycker att vi är jätte duktiga.
Är man två så är det enklare att sporra varandra med.



Njut av solen i Göteborg.
För man vet aldrig när den försvinner.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?