tansebissar och solsida

Tinus har åkt till jobbet.
Emil har gått till skolan.
Embla och Nova sover.
Då passar jag på att njuta av tystnaden
tillsammans med datorn.

BLOGGA.....jag gör ju detta allt för sällan.
Jag vet. Men det får vara så nu tills min insperation når mig.
Det kommer säkert.

Idag är det måndag och i eftermiddag är det dags för barnen
att åka till sin pappa.
Då blir det så där tomt igen.
Tyst och tomt.
Bara (absolut inte så bara) Nova som låter
och väsnas.
Kommer sakna de jätte mycket och
undertiden får jag mysa med Nova
till 100%.

I Novas mun kommer det upp två små
risgryn till tänder.
I nederkäken.
De syns, känns och märks.
Hennes mage har varit lite jobbig.
Väldigt väldigt lös.
Och nätterna lite busiga.
Hon dregglar otroligt mycket och
det kliar i munnen.
Men äntligen är de i alla fall här.
Hennes första tänder.



I går kväll satt jag framför tv apparaten
och liksom många andra inväntade
jag de nya avsnitten av solidan.
Tinus fick den första boxen med alla
avsnitten i farsdagspresent.
Och Emil verkligen älskar den.
Så han fick också lov att sitta med 
 oss och titta igår.
Jag måste säga att jag verkligen älskar serien och
blev lika glad som jag trott.
Så nu är söndag kllockan 20.00
bokat ett par veckor framöver.




Embla är ledig idag så jag har lovat henne att
göra hennes inbjudningskort till
hennes barnkalas.
Tänk att min stora tjej snart fyller 6 år.
Tiden går fort.

Ha en riktigt bra dag.

KRAM♥

  sofia

Fin blogg! Snälla kolla in min blogg http://meandassar.blogg.se

 2011-02-17     10:29:53    URL: http://meandassar.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?