Nedgång

Livet är på språng igen och efter en
sanslöst trevlig helg är
vardagen här.
Embla fyllde 6 år igår så lite kalasande blev det.
men bara ytterst lite eftersom vi skall
ha släkt kalaset på söndag.
En av hennes högsta önskan var en
egen kokbok. Vi har nog tre barnkokböcker innan
men hon ville ha en alldeles egen bok. Och det fick
hon ju självklart. Så nu väntar jag mig massa god
mat från henne.
Hon ville genast börja, men eftersom vi står
mitt i omstyling av kök och hall
så får detta vänta lite grann.
Min svärfar är så fruktansvärt snäll och lägger ner en massa tid för oss.
Vi skall måla om i köket och i hallen.
Snäll som han är så hjälper han oss med allt detta.
TACK SÅ JÄTTE MYCKET!!



Helgen som vi hade var riktigt bra. Allt ifrån egentid, 30 års fest till en
riktigt god lunch med
Annette och Tony.
Mycket god mat, efterrätter och kanske en och annan kaka (fast inget godis)
Trots detta har jag lyckats tappa ännu ett kg på en vecka.
JIPPIE!!!!
Och varje gång vågen visar neråt så
blir jag så himla glad och känner absolut sporren
till att fortsätta detta.

Tror det var förra veckan som jag bara hade gått ner 0,1 kg.
Lite besviken och ledsen.
Men kände snabbt att det var ju i alla fall
bättre att bara ha gått ner lite
än att inte gått ner alls.
Sen vet jag att det kommer komma veckor då jag kanske har gått
upp något i vikt.
Men tänker inte ge upp.
Nu skall jag klara detta.


Dags att göra lite sysslor innan lillsparven vaknar.
Kram på er.

  Anna

Du har något att "hämta" hos mig =)

Kram

 2011-01-30     22:06:07    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?