Vraket Mikaela

Idag är mamma ännu mer trött än vanligt.
Så sliten mentalt.
Nova har haft ännu en skitnatt och jag fattar inte varför.
Jag fattar verkligen inte vad som är fel.
Hon gnäller och gnyr.
Tappar nappen och blir arg.
Somnar om för att vakna efetr 3 minuter ige.
JAG ÄR INTE VAN VID DETTA!!!!

Jag har ju varit förskonad med detta.
Någon enstaka natt har varit tuff, men nu är det tredje natten i rad.
Eftersom Tinus jobbar så enormt tuffa dagar och är
jätte trött när han kommer hem, så har jag lovat mig själv
lite att ta nätterna så han får upp sin energi lite.
(Han är jätte bra på att hjälpa till på nätterna i vanliga fall)
Detta resulterar i en väldigt nedbruten och sliten mamma.
Måste detta ge sig snart. För så här kan vi inte ha det.
Just nu skulle jag helst vilja gråta, för jag känner mig så ledsen.
Och jag har egentligen inget att vara ledsen för
jag är bara trött.
Barnen (de stora) har varit små änglar idag och hjälpt till på alla sätt och vis.
Plockat fram kvällsmat, städat upp efter Nova, plockat undan kvällsmat.
Ja det har verkligen lyssnat.
Jag beklagade mig lite för en nära vän idag och fick rådet (kanske lite på skoj)
att jag skulle blogga.
Tack!! För det var ingen dum idé alls.
Jag har varit vaken sedan 4.30 i morse och känner mig mer eller mindre som ett vrak.
Just nu är jag inte sova trött utan mer matt.
Att få sitta i soffan ensam med bara datorn i famnen är just
nu guld värt.
Alla tre barn ligger. Två sover (Nova och Embla) och den siste har ont i halsen.
Bara inte han blir sjuk nu igen.
Det passar inte riktigt in mitt i detta just nu.
Men inget man kan hjälpa heller.


Idag var det dags för vägning igen.
Tänk vad veckorna går fort.
Denna veckan hade det inte gått lika bra som de andra veckorna.
Fast jag hade i alla fall gått ner.
- 0,4 kg.
Denna gången blev jag inte lika besviken som förra.
Jag känner ju att det hade varit värre om jag gick upp 0,4.
Men det var i alla fall ett minustecken framför.
Och det är bara att kämpa på.

Nu blir det 2½ men och sen väntar sängen på mig.
HÅLL TUMMARNA FÖR EN RIKTIGT BRA NATT.

CARPE DIEM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?