Zzzzz

Nova sover väldigt bra på nätterna.
Somnar runt sju på källen
och sen brukar hon vakna mellan 6.30-7.30
morgonen efter.
De flesta nätter sover hon rakt igenom utan
att vakna av napptapp eller något annat.
Då har hon en utvilad mamma.
I natt var det absolut tvärt om.
Jag överdriver inte om jag säger att hon vaknade
minst 8 gånger under natten.
Hälften av gångerna hade hon tappat nappen,
de andra vaknade hon med nappen i munnen
men väldigt ledsen.
Jag vet inte om det beror på alla intryck
som hennes kropp går igenom nu
eller om det kan bero på sängen som jag
sänkte ner i går.
Nu klättrar ju denna lilla tjej runt i sängen
och tar tag i spjälorna för att ställa sig upp.
vågar inte chansa ifall hon skulle ramla över.
Så då sänkte jag sägen.
Idag har Nova ingen utvilad mamma.

HUR SKALL JAG KLARA AV DENNA DAGEN?
Tinus jobbar ju på mässan och är hemma tidigast halv åtta ikväll.

Som tur är kommer Therese (en gammal kompis) och lunchar
med mig och Nova senare idag.
Detta kan nog bli räddningen på min dag.
Vi har  inte setts på en evighet
så jag ser verkligen fram emot detta.
Och i morgon kommer de stora barnen.
Då får mamma fullt upp, men jag har verkligen längtat.



Melodifestivalen igår var fiasko.
Jag kan inte säga att jag tyckte att någon av låtarna
var något att ha.
Nu hoppas jag att de övriga omgångarna
har bättre utbud.
Annars tror jag tyvärr inte att Sverige kommer så långt
.....i år heller.
Sen tycker jag fortfarande att det var bättre som det var
när jag var yngre.
En tävling med fler låtar.
Minns att jag satt uppe jätte länge och varje år var jag
lika trött men skulle ändå klara av att vara vaken.
Varför tog de bort det?
Varför skall de göra allt så stort?
PENGAR, PENGAR, PENGAR.



Nu är kaffet klart och bara står och väntar på mig.
Kan inte låta det vänta längre.

KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?