Förbannad

Hemkommen efter en riktigt kall men skön promenad
tillsammans med Hanna och Erica.
Satte mig och slösurfade lite och hittade den här artikeln om en
6 årig pojke som blev knivskuren för att han gillade rosa.
Pojken gick i en förskoleklass och har blivit mobbad
av sina kamrater under en längre tid.
Vid tillfället hade han haft en rosa tröja på sig och blivit hotad
med en matkniv i nacken.
Personalen hade inte ringt föräldrarna utan detta kom fram när
pojken själv berättade det för pappan.
VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN RINGDE INTE PERSONALEN?
Jag blir så arg och ledsen när jag läser detta.
var är världen på väg.
När personalen försvarar mobbarna
genom att säga "Man får vara beredd på
att bli mobbad om man har rosa kläder på sig"
Vilken pedagog och personal kan uvehuvudtaget uttrrycka sig så?
Det skall väll inte spela någon roll om han hade haft
kjol på sig eller klänning.
Huvudsaken är ju att han kunde tycka om sig själv.
Jag hoppas faktiskt att personalen inte får lov
att fortsätta sina jobb.
För om man som vuxen dömmer ett barn,
då lär sig barnen själva att dömma andra.
Hur skall man som föräldrar våga lita på personalen som man lämnar
sina barn hos?

Jag blev verkligen arg när jag läser detta.


Meningen är att jag skall göra en cheesecake nu.
Min bror och hans sambo kommer på fika ikväll
Vad passar då bättre än en cheesecake.....troligen inget.
Ha en fortsatt trevlig dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?