friska barn

Redan söndag igen.
Denna fantastiska söndag har lyst med sol hela dagen.
Riktigt skönt väder.
Embla var trot eller ej frisk idag.
Hon vaknade i morse på ett strålande humör.
Mådde inte illa, ingen feber (igår kväll hade hon 39,1) och på
ett kanon humör.
Snabbt det kom och snabbt det gick över.
Så om jag nu promt måste åka på något så
vill jag att mitt går över lika fort.

Embla, Nova och jag hade en riktigt skön dag hemma medan Emil var på
barnkalas. Gokartkalas.
När vi var små fanns det nästan bara McDonalds som barnkalas om
man inte valde att ha det hemma.
Emil har varit på en mängd roliga barnkalas.
Lek och buslandet, Laserdome, Gokart, Bowling.
Det  kostar en del, men vill man inte ha sina kalas hemma så
kanske det är värt det.




Bestämde mig för att bjuda mina föräldrar och min mormor på
middag idag.
Mina föräldrar ställer ju alltid upp
och min mormor är världens underbaraste så det var
inte mer än rätt.
Lax, potatis och romsås, after eihgt pannacotta och lite vin till det.
En väldigt mysig middag på alla sätt och vis.
Och välbehövlig mitt i alla våra sjukdomar.


Sista dagen på båtmässan idag.
Jag tycker verkligen att det är kul att Tinus gjort
mässan eftersom han verkligen tycker det är så kul.
Jag unnar honom verkligen det.
Men hur kommer det sig att alla barnen blir sjuka
just under denna veckan.
Den veckan jag är som mest ensam och avlastningen inte är något
och hänga i granen.
Jag har kämpat här hemma och Tinus har kämpat på mässan.
Vi har båda varit trötta och slitna.
Nästa år båtmässan är så beställer jag tre friska barn.
Lika bra att slänga in en beställning med en gång.



Nu tänker jag tillbrina några sista timmar innan John Blund
dyker upp med 2½ men.
Skratta lite extra nu inför en ny vecka.
Kram på er.
Carpe Diem

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?