tjuvlyssnat

HELA HUSET FULLT AV UNGAR.
Embla har med sig 2 kompisar hem och Emil har med sig en.
Tjejerna skrattar och flamsar medans kilarna gör
allt för att retas.
Det skrattas ännu mer och killarna
får ju mer anledningar att busa.
Tack och lov så väljer de att gå ut en stund.

När killarna kommer in stannar de i alla fall på hans rum.
Och tjejerna har lugnat ner sig.
Att det skall vara så spännande att ha kompisar hemma.



Nu när killarna gått i på Emils rum,
tjejerna leker inne hos Embla
och Nova sover så passar jag på att sätta mig i soffan en stund.
Det är ganska lyhört i vår lägenhet och soffan står
mot väggen intill Emils rum.
Jag hör de prata där inne.
- Har du pussat någon, frågar Emil.
-Ja svarar kompisen.
-Vem då, fortsätter Emil.
- Gissa!!

Emil rabblar en massa namn i klassen.
Och tillslut hittar han rätt namn.
-Hur var det då, frågar Emil.
-Lite läskigt säger kompisen.
- Jag förstår det, det skall nog vara det.

Sen leker de vidare........
Det går en stund och sen säger kompisen.

-Min mamma och pappa pussas ibland
- Min mamma och hennes man också, svarar Emil.
Då brukar jag blunda och säga
vad äkliga ni är.
- Jag med, svarar kompisen. Men jag vill nog pussas med
min tjej när jag blir stor.

Jag sitter i soffan och försöker hålla mig för skratt.
Killarna börjar bli stora och samtalen
allt mer privata.......




Hen en bra kväll.
Kram

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?