Vill se början på slutet!

Näpp....febern ger inte med sig.
Innan hon somnade nu hade hon fortfarande feber.
Ögonen rinner och det rosslar i bröstet.
Men tack och lov så tar hon medicinen
utan att bråka, vilket gör henne mycket bättre.
Slemet löses upp och hon får så
mycket lättare att andas.
En fröjd för mamma att höra och se.
Lyckan är att höra henne andas utan att
behöva kämpa allt för mycket.

Men tyvärr så är det fortfarande
jobbigt ibland.
Hon får kämpa och ta i.....
NU ÄR JAG REDO ATT SE BÖRJAN PÅ SLUTET!




I morgon är påsken slut.
Vardagen står och bankar på dörren.
Våra (mina och Tinus) gemensamma sköna dagar
är slut för denna gången.
Nu börjar de långa jobbdagarna igen för honom,
medan jag och Nova får mysa hemma.
Det har verkligen varit skönt att ha honom hemma
såpass mycket som han varit nu under påsken.
Med tanke på de långa dagarna han jobbar.
Men lika fort som man vänjer sig vid
de sköna lediga dagarna, lika fort
kommer man in i vardagens spel igen.
Dagar kommer och dagar går....
men man lär sig njuta av de dagar man får.

Nova och jag skulle egentligen gått till öpnna förskolan
i morgon eftersom vi inte varit där på 3 veckor.
Men det blir till att hålla sig hemma i morgon.
Har jag tur så kanske jag kan gå någon dag denna veckan.
Annars får jag satsa på nästa vecka.
Men jag längtar verkligen dit.
Träffa alla föräldrar och barn igen.
Men jag vet.....
för Novas skull skall jag hålla mig där ifrån.
NU SKALL HON BLI FRISK.






TA HAND OM VARANDRA♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?