Penicilinkrig

Penicilinet gör verka....absolut.
Natten var faktiskt bra.
Hon äter inte på nätterna men har vaknat
ett par gånger per natt och varit ledsen och hostat.
Men i natt vaknade hon bara en gång
och då hade hon en av sina hostattacker.
Men i med lite nässpray och sen somnade hon om igen.
Sov hela vägen fram till kvart i åtta.
Det kallar jag en bra natt.
Tyvärr gillar hon inte medicinen och det är
en kamp varje gång vi skall ta den.
ENVETNA LILLA UNGE.




Idag är i alla fall Embla på förskolan igen.
Hon var riktigt glad i morse när vi gick dit.
Hon längtade efter att få leka med sina vänner igen
och att äntligen få komma bort från mamma en stund.
Det gör henne gott att få leka av sig innan jag
hämtar henne igen.
Och i morgon skall hon få ta med sig sin bästa kompis hem.
Då får vi en ännu gladare Embla.

Igår passade vi på att vara ute mellan skurarna.
Nova har fått ett regnställ av min mormor.
Så på med regnställ och stövlar.
Det var riktigt skönt att komma ut.
Emil älskar att vara ute. Embla föredrar att vara inne.
Nu får vi se vilken typ Nova kommer att bli.
Skönt var det i alla fall.




Nu skall jag ta en kopp kaffe
medan Nova sover middag.
Njut av dagen mina vänner.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?