Sista dagen!!!!

Ännu en katastrofal natt.
Var nog uppe mer eller mindre än gång i timmen.
Förstår inte riktigt hur vi skall få lilltjejen
att sova på natten.
Hon är världens piggaste tjej på dagarna
och sover sina två omgångar som hon behöver.
men när natten kommer så
brakar det loss.

Men jag tänker inte ge upp.
Vi kämpar på här med rutiner.
Inser hur viktit det är att ha de.
Hon äter inget på nätterna utan
det är mer gnäll, skrik, tappa nappen, kasta
iväg nappen, vilja ha nappen........
En orolig liten docka.

Vi var bjudna hem till bästa Annette och Tony idag.
Men eftersom det är som det är under våra nätter
så valde vi faktiskt att tacka nej.
Inser att det som behövs nu är RUTIN och sova hemma
i sin egen säng.
Men så fort detta vänt.....då
kan vi ge oss in i kvällsbesöken igen.
Skall bli skönt när denna perioden är över.
Och vi alla får den sömn vi behöver.


Hur det än ligger till på nätterna så mår jag
väldigt bra just nu.
Känner mig ändå stark och någorlunda pigg.
Idag är sista dagen för Novas penicillinkur.
Vilket är väldigt tur för
det om något är en KAMP.

Hon tycker verkligen att den är jätte äklig och
varje omgång (skall tas tre ggr/dag) bråkas
och skriks det.
Men nu ÄNTLIGEN är det över.
Och jag ser verkligen fram emot en lång period utan
hemska sjukdomar.
Nu skall vi vara friska.

I dag öppnas dörrarna upp till årets Baby&Barn mässa.
Jag tänkte dra med min man och Nova dit i helgen.
Emil och Embla åker till sin pappa över helgen
fast de hade nog inte uppskattat det ändå.
Jag var inte där förra året så det skall bli
riktigt spännande att kolla in årets utbud.



SKALL NI GÅ DIT???

Nu har jag lovat Embla att måla medan Nova sover.
Ha en fantastisk dag.
KRAM♣

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?