April April

Just idag litar jag inte på någon.
INTE PÅ NÅGON!!!!
För idag lurar April april runt alla hörn och knutar.
Jag har ännu inte lurat någon....
...och har inga planer på att göra det heller.



Nu står det HELG på schemat.
En helg som är oplanerad.
Ganska skönt att bara ta den som den kommer.

Men en sak som jag förvånats över.
Det är att folk inte ringer och frågar om
vi vill hitta på något.
De är gärna med om vi frågar.
Så det är aldrig några problem att träffa folk.
Men det skall oftast vara vi som bjuder in eller frågar?
HUR KOMMER DET SIG?
Det bara slog mig....
För i alla fall 90% av gångerna
som vi träffar folk. Antingen hemma hos de eller hemma hos oss.
Så är det vi som tar initiativet.
Och så tycker jag det varit länge.

Jag älskar att bjuda in folk och ordna besök.
Fixa middagar och fika.
Men andras spontana inbjudningar är väldigt få.
Det är synd.
sPONTANITETEN ÄR VÅR..........

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?