Äntligen fredag igen

Vågar jag hoppas nu.
Vågar jag tro att febern är borta, och
för att inte komma tillbaka igen.
Jag har verkligen mått fruktansvärt dåligt.

Jag älskar att vara hemma och ta hand om barnen,
men det var fruktansvärt krävande att
ta hand om Nova samtidigt som jag igentligen bara ville sova.
Henne går liksom inte att sätta framför en film.
Utan hela tiden nästan måste man sysselsätta henne.

En stund i baby gymmet går an, men inte så länge så jag kan sova så länge
kroppen skulle behöva.
Vill hon inte ligga där, så funkar babysittern en stund.
Vi kan sitta och prata och hon är på gott humör
men detta är också bara en stund.
Sen vill hon röra på sig.
Vandra runt i lägenheten.
Och med feber och ont i kroppen så kändes
det som att bestiga Mount Everest (tror jag i alla fall)

Det var tuffa dagar att vara hemma.
Igår kom mamma och pappa för att pigga upp mig lite.
Kaffe och kanelbulle ( ja jag vet vad jag skrev om mammakilon,
men är man sjuk finns det undantag)
Så välbehövligt.
Mamma sa att jag såg riktigt trött och hängig ut.
Vilket jag gjorde med.

Men idag mår jag bra igen.
Ingen trötthet, ingen feber och inte ont i kroppen.
OCH ÄNTLIGEN ÄR FREDAGEN HÄR.

Om några timmar hämtar jag Emil och Embla.
Sen är helgen och veckan vår.
En fullbokad helg men jag tror den blir bra.
Om nu alla är friska.
Njut av helgen nu.
KRAM♥





  Britta bloggar

Trevlig fredag på dig! Hoppas du mår bättre snart!

Fin blogg!

 2010-09-10     22:08:36    URL: http://britta-bloggar.blogspot.com
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?