Nu går jag ut!!!!

Helgen är redan över.
Och trots att den gått snabbt så känner
jag att vi verkligen haft så mycket roligt att göra.
En riktigt bra helg med andra ord.

Idag var Johanna och hennes Kajsa här och fikade.
Kajsa är Emblas kompis och de lekte verkligen
för fullt hela tiden.
Emil kände sig lite utanför så han och Tinus tog och byggde
ihop hans bilbana som inte varit framme sen
någon gång under förra julen.
Alla hade då roligt.


Nu har jag bestämt mig för att gå ur svenska kyrkan.
Velat fram och tillbaka ett tag nu
men kom fram till att det är det som skall göras.

Jag har funderat på lite varför jag är med igentligen.
Jag går aldrig i kyrkan (utan på dop, bröllop eller vissa begravningar)
Varför skall jag då betala för något som jag inte använder.
Vi gifte oss borgligt och jag insåg att jag även vill ha en borgelig begravning.
Svenska kyrkan säger att kyrkan är till för alla.
Men det är ju först nu som homosexuella får lov att gifta sig i kyrkan.
Kvinnliga präster är något som de helst inte vill ha (inte alla kanske)
Hur kan man då gå ut och säga att kyrkan är till för alla?
Man får göra som man vill men jag tänker gå ur.



Nu skall jag se om dumburken visar något kul.
Kram på er.


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?