Förkyld liten tjej.

Nova har gått och blivit förkyld.
Och inte lite heller.
Näsan rinner hela tiden.
Jag undrar hur allt detta snor får
plats i denna lilla näsa.
Ögonen rinner och hon gnuggar ögonen hels tiden.
Men hon är fruktansvärt pigg.
Skrattar och "pratar"
Nu är det precis som om hon försöker få fram små ord.
Låter urgulligt och man kan inte låta
bli att skratta åt henne.



Emil hade sitt första utvecklingssamtal i nya skolan.
Lite nervös var han men varför?
Det gick ju jättebra.
Han fick så mycket beröm och bra respons.
Jag som mamma blev riktigt stolt.
BRA JOBBAT EMIL!

Barnen är ju överlykliga nu när snön har kommit.
ÄNTLIGEN.
Är den här för att stanna?

Igår var jag och barnen borta i pulkabacken.
Kallt men jisses vad kul vi hade.
Emil hade en kompis med sig och när Embla och jag gav upp och ville gå hem
så stannade de kvar.
3½ timme var han ute i snön.
Kom hem och åt lite för att sen ta med Tinus bort
till pulkabacken igen.
Det blev många men roliga timmar han hade i snön.



Eftersom förkylda Nova bökar omkring lite på nätterna
så sover jag lite dåligt.
Därför tänker jag krypa till sängs nu och passa på
när alla sover.
Sov gott.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?