Så kasst

Från det att Anna Bergendahl vann i Stockholm i Mars i år så kände jag
att låten är allt annat än bra (fast det är bara min uppfattning)
och den har inget att göra i Eurovision song contest.
Jag tyckte personligen att vi skulle skickat Salem al fakir eller Eric Saade.
Jag tror t.o.m att Kalle Moraeus skulle kvala in.

Egentligen tycker jag inte alls att ballader har där att göra heller,
 utan att det skall vara lite fart i sångerna.
Men nu får Sverige stå sitt kast och avstå från ECS detta året.
Nästa år hoppas jag vi kommer tillbaks med en lite svängigare låt.
För er som inte vet detta så är det första året som sverige inte är med.
Föruton 1976 då vi valde att inte ställa upp.
Nu väntar jag mig enorma rubriker i tidningarna där de skyller på allt möjligt.
Att det var en tuff semifinal, att det var fel på rösterna osv.....istället
för att erkänna: VI VAR KASSA!!!!!!
Annas uppträdande var det inget fel på...absolut inte det jag menade.
Utan låten i sig.



Nu är det så där tyst hemma igen. Egentligen är det tyst varje dag när
barnen är på skolan/förskolan, men då vet jag att de kommer hem.
Nu är det pappavecka en hel vecka och det är jobbigt.
Jag saknar de redan och just nu är det alldeles för tyst här.
Jag längtar efter mina underbara ungar.
Hoppas bara att veckan går fort.

Denna helgen jobbar Tinus på lördagen. Kanske även på söndagen.
Det gör inte så jätte mycket eftersom inga barn är hemma.
Fyra timmar är inte så lång tid.
Vi hade planer på grillkväll ocg melodifestivalen i morgon.
Men eftersom inte Sverige är med så känns det ganska ointressant att titta på det.
Men grilla kan man ju göra ändå.
Får helt enkelt se vad som händer....

NU önskar jag alla en trevlig dag.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?