sammandragningar igen!

Ännu mer sammandragningar.
Och jag gör ju inget jobbigt.
Men ändå behagar kroppen bråka med mig.
Fast jag tror ändå inte att jag kommer få tidigare.
Emma (som har en speciell gåva) har drömt
att bebisen skall komma innan v 40. Och att förlossningen kommer gå snabbt.
I hennes dröm är det även en pojke.
Så vi får se om hon har rätt.
Igår kväll hade jag enorma kramper i magen.
De varade en liten stund sedan blev magen alldeles hård (livodern som drogs samman)
och när de släppte så fick bebben sig ett frispel och levde rövare i magen.
Detta höll på hela natten och även nu under dagen
Idag var jag i alla fall hos barnmorskan. Jag förklarade hur det kändes och hon förklarade
att det var fortsatt sammandragningar. Fast nu
var de starkare. De sammandragningarna man har innan en förlossning börjar.
Men hon kan forfarande inte säga om jag slipper gå över eller inte.

Alla mina värden var riktigt bra.
Hb och blodtryck var riktigt bra.
Jag har gått upp 10 kg (börkar få ångest ju)
och hjärtljuden låg på 136 slag/min.
Jag börjar mer och mer tro att det är en kille jag har i magen.

Så förutom sammandragningarna så mår jag bra.
Vilken tur.

Ikväll är det dags för första mötet på föräldragruppen.
Jag skulle ju igentligen inte få gå en sådan grupp eftersom jag är flergångsföderska.
Men Tinus väntar ju faktiskt sitt första barn.
Men efter lite tjat från min barnmorska så gav de med sig.
Så ikväll mellan 16.30-18.30 skall vi träffa andra föräldrar i Kärra.
Spännande.

Fast ikväll är ju även derbymatchen jag ville se.
IFK-GAIS.
Nu får jag heja fram de ändå....utan att vara på plats.

Nu skall jag duscha och sen hämta barnen. Jag är förbannat enveten.
Tinus har erbjudut sig hämta de så jag skall slippa traska runt.
Men då missar han sin lunch.
Jag sa att jag fixar det. Efetr mycket bråkande och tjatande så gav han med sig.
Jag vet att han vill vara snäll, men jag tycker synd om honom som skall missa lunchen för att jag har en hopplös graviditet.

han blev nog ganska irirterad på mig.
FÖRLÅT HJÄRTAT!!!!


KRAM



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?