Underliga helg

Det finns helger som är fullspäckade och det finns helger
som är relativt luga.
Det finns helger som man tror man har koll på,
och det finns helger som man inte har en susning av vad som händer.
Ungefär som denna helgen.
Från början skulle vi grilla och kolla melodifestivalen idag. I goda vänners lag.
Men för det första så kan vi ju skippa festivalen. För sverige är ju ändå inte med.
Och för det andra så verkar folk ha fullt upp idag.
Besöka föräldrar, bakis eller bara ute på annat.
Det lutar åt att det bara blir jag och Tinus.
Vilket i och för sig inte är något fel med.
Men vi hade nog båda sett fram emot att ha folk omkring oss.
Men är man ute i sista sekunden och frågar så blir det lätt så.
Vårt fel självklart....och nu får vi ta det som det kommer.

Efter en god lunch tog vi en skön promenad förut.
Jag kan inte springa direkt utan tar det i min egen takt.
Går jag för fort så känns det med en gång i fogarna.
Och det gör grymt ont.
Men en lugn och stilla promenad blev det.


Nu har vi hamnat framför varsin dator.
Inte fullt så romantiskt men otroligt avkopplande.
Det är också något som behövs i livet.
AVKOPPLING!
Något jag är jätte dålig på.
Koppla av. Jag är fruktansvärt dålig på det.
Och måste lära mig det.
Så en sådanhär dag är bra för mig.
Och samtidigt så är både jag och Tinus väldigt förkylda
och då är det änu mer viktigt med vila.

Och där tog inspirationen slut igen.....
Men lite blev nerskrivet.
Nu skall jag släpa med mig mannen till affären.
Njut och må bra.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?