SJUKSKRIVEN!!!

Klockan 8.15 hade jag en tid på Kärra vårdcentral.
Jag skulle få veta om jag har tillåtelse att återgå till jobbet imorgon eller inte.
Fast jag bara har 5 minuters promenadväg var jag ute i absolut sista sekunden.
Jag satte klockan i god tid, men min mans famn var mysigare än att gå upp.
Fast i tid var jag. Prick 8.13 var jag på plats.
Och läkaren sjukskrev mig. Fram till den 18 mars. Då jag fick jag en ny läkartid. Till en gynekologläkare.
Tills dess skall jag vila och ta hand om mig själv.
Och jag känner någonstans inom mig efter många samtal med nära och kära
att det är inte så hemskt detta.
Innan har jag verkligen tyckt att det jobbigt att vara hemma.
Kännt mig lite ledsen för det.
Att alla klarar sina gravidieter utan att må dåligt på något sätt, så går det knappt halva tiden för mig och så blir jag sjukskriven.
Men sen kände jag att vad är 16 veckor(det som är kvar till beräknat datum) av resten av det liv jag skall leva.
16 veckor är absolut ingenting. Och vad är viktigast just nu.....jag och barnet eller allt annat. Som jobbet.
Det är ju de som jag har dåligt samvete mot.
Fast de på något sätt inte dömt mig alls.
Men nu skall jag tänka om. Och ta hand om mig och barnet som lever i min mage.
Det är ju inte för all framtid......utan bara för några veckor.
Så nu skall jag fixa detta.
Har fått massa förslag på saker jag kan göra.
Vissa bra och vissa mindre bra.
Jag älskar att skriva och Emma tyckte jag skulle skriva en bok.
Ja varför inte. En barnbok. Kanske något som passar mig.
Men behöver förslag på vad den skall hansla om då.

Idag är det måndag igen. Solen skiner över Göteborg.
En riktigt skön vårdag.
Så ut och njut alla.
KRAM♥



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?