Fredag morgon

Okej....jag tar tillbaks det.
Våren är inte här riktigt ännu. I morse när Tinus♥ skulle åka iväg med barnen till skolan så visade termometern
 -14 grader.
Det är ju iskallt ju. Så barnen fick snällt palta på sig massa kläder så de inte skulle frysa.
Och då är min fråga: Vart tog vårvädret vägen?
Solen skiner men det är verkligen jättekallt. Fast jag skall trotsa detta och ta en promenad lite senare. När solen värmt upp lite till.

Igår tog mamma med barnen till simhallen. I två timmar hade de plaskat och haft roligt. Jag kan säga att två väldigt glada och trötta barn kom hem till mig sen. Mamma och pappa var med så jag hade lagat middag till de. Lasangette. Insåg då att man blir hungrig av att bada i två timmar för de åt som om de aldrig sett mat innan. 

Till efterrätt gräddade vi våfflor. Frasiga våfflor med grädde och sylt. Det är ungefär en gång per år som vi äter det och visst är det gott, men man kan inte äta för många för då mår man äkligt illa efter. Men vi avnjöt våfflor och kaffe till hockeyn (Frölunda-södertälje) och det var väldigt gott och trevligt.                 
Idag är det fredag igen och barnen skall till sin pappa. Fast denna gången bara över helgen.
på måndag kommer de igen. Och då skall de stanna hos oss nästan 2 veckor.
Skall bli så skönt att få vara med de så länge.
Själva har vi inga planer alls för kvällen. bara lugn och ro. från början skulle vi på after work ikväll men jag känner inte att min kropp skall utsättas för det idag. Så jag kommer hålla mig hemma.
Tinus♥ skall jobba i morgon fick han veta häromdagen, så jag vet inte hur pigg han är på att gå ut heller.
Då kanske det blir en mysig kväll framför tv:n.
Solsidan kommer ju ikväll. Finns det något roligare än att skratta tillsammans med den man älskar. 
Så lite god mat och solsidan kan nog bli en bra avslutning på kvällen.
Nu skall jag få i mig lite frukost.
kanske skriver mer senare. 
Annars får ni ha en toppen fradg.
KRAM♥








                                                                      

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?