Ännu en solig dag i göteborg

Jag måste helt enkelt bara börja detta inlägg om mina vänner.
Jag är så otroligt glad över att ha ett så stort och socialt nätverk som jag har.
Så många vänner som bryr sig och försöker pigga upp.
Som skäller på mig när jag inte lyssnar.
Som uppmuntrar mig när jag känner att det ät jobbigt.
Tack alla....ni är guld värda.
Ingen nämnd ingen glömd.


Nu är jag i alla fall hemma. Kommer vara hemma veckan ut. Känner inga jätte sammandragningar just för tillfället. Men igår fick jag för mig att dammsuga och då gjorde det väldigt ont igen. Så nu är det slut på det med. Bara för ett tag. Tills det hela gett med sig.
Pratade ju med Mariana igår och hon sa att städa kanske inte är det mest ultimata just nu.
Så nu lyssnar jag ju stenhårt på henne.
Men måste erkänna att det är en väldigt underlig känsla att vara hemma och inte få ta tag i hushållsarbetet.
Men min mamma (en väldigt klok mamma) säger att det kanske är bättre att vila ordentligt än att få tillbringa några veckor på sjukhus.
Ja fy....det är ju det sista jag vill. Vill ju vara hemma med min familj. Min man och mina barn.

Är nu i vecka 23. Vilket innebär att det är minst 17 veckor kvar. De tillbringar jag helst hemma. I min säng och med min familj. Jag har lovat att ta kort på min mage. Men jag är så fruktansvärt dålig på att ta kort.
Så Embla fick hoppa in som en hjälpreda. Här är ett kort från i går. Lite halvdant men magen syns verkligen.


Hmm....ja jag kanske inte gör mig direkt bra på den bilden. Men som sakt. Budskapet kom ju fram. Magen syns.

Jag brukar titta på Outsiders på kanal 5. Ganska intressant att se folks olikheter. I måndags missade jag tyvärr men som tur är finns ju kanal5 play på internet. Så jag tittade på det för en stund sedan.
Det handlade om unga mödrar. Tjejer som inte är mer än 14-16 år när de blir gravida.
De är bara barn som får egna barn. Och det vet ju alla som har barn att det inte alltid är en dans på rosor.
men de här tjejerna (med hjälp av sin familj) väljer att genomföra detta och klarar det väldigt bra.
Titta gärna på det. Outsiders-unga mödrar
 Två av de här tjejerna följer jag på deras blogg.
den första är Nadja. Som är mamma till lilla Leija.
Det andra är Ronja . Som är mamma till lilla Jamila.
Ni kanske tycker dte är jätte ointressant men jag tycker det är kul att läsa om dessa duktiga tjejer.

Nu blir det en tur till backaplan. Emil kom hem med söndriga termobyxor igår. Dags för nya. 
Solen skiner i Göteborg.
NJUT.
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?