Utvilad

Mitt i efterlyst somnade jag igår.
Eller det gjorde vi båda två. 
Efter våffelmyset gick vi och lade oss.
Och det tog inte många minuter innan jag sov sött på kudden.
Kändes att kroppen behövde ta igen lite förlorad sömn.
Och i morse vaknade vi innan klockan ringde.
Kände mig otroligt utvilad.
Så detta känns som om det kommer bli en bra dag.
Solen skiner och enligt nyheterna skall det bli upp till 10 plusgrader idag.
UNDERBART.

I morgon kommer barnen hem igen. Och gud vad jag längtar efter de.
Saknar de så otroligt när de inte är här.
Även om man lär sig leva med att bara se sina barn varannan vecka.
I början gick jag varje dag och var ledsen för att inte få vara nära de.
Men ju längre tiden gick ju bättre blev jag på att leva med det.
Inget jag på något sätt vill, men jag klarar av att handskas med det.
Och veckan de inte är här så får jag se till att ta hand om mig själv och även
min man.
Fast jag pratat nästan med de varje dag. De ringer på kvällen och vill säga godnatt.
Och det är så skönt att höra deras röster.
Och då längtar man ännu mer.


I morgon skall jag och min bror (som också är sjukskriven för sin skadade fot) ta med de till Universeum.
Min bror har inga barn så han får njuta av sin systers barn istället.
Både han och jag har väldigt tråkigt hemma så en dag på universeum passar oss bra.
Vi hämtar barnen när skolan slutar 13.20 och sen åker vi raka vägen till vårt tidsfördriv.
Skall bli jättekul. Och jag och min bror är så otroligt bra vänner.
Har alltid varit mer vänner än syskon. Inga bråk och har riktigt roligt ihop.
Så en skön fredag kommer vi att ha tillsammans. Och bra inför helgen.


Ikväll kommer Lyxfällan.
Jag tycker det programmet är så otroligt bra. Man får många tankeställare och samtidigt blir man glad för att man inte är i den situationen.
Ikväll handlar det om en tjej som älskar att impulshandla.
Viss kan jag med gilla det om jag hittar något spännande.
Men hon impulshandlade en häst.
Känns ju som lite skillnad i ekonomiklass.
Så klockan 20.00 ikväll (tror jag) kommerjag vara bänkad framför tv:n.

Och sist vill jag bara gratulera Frölunda som vann borta igår ot Linköping.
Hoppas, hoppas nu att de vinner nästa match med.

Nu vill jag önska all en trevlig dag.
Njut av vårvädret.
KRAM♥

Lägger ut lite solskensbilder. En dag vi tillbringade med barnen ute i solen.







  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?