Regnet det bara öser ner........

Himlen har öppnat sig.
När jag vaknade hörde jag bara massa smatter mot fönsterrutan.
Och det kändes så mysigt att ligga nerbäddad i sängen och inte känna press på att gå upp.
Och samtidigt veta att ju mer det regnar ju mer snö kommer att försvinna.
Och kanske....kanske är det snart vår på riktigt.
Tinus♥ gick upp för att göra sig klar för en dag i butiken. Medan jag bara gosade ner mig i kudden igen och
njöt av ljudet på utsidan.



Jag har trots allt all min lediga tid skapat mig en rutin hemma. Och den följde jag även idag.
Så tiden i sängen blev inte så lång utan jag gick uppp strax efter Tinus♥ gått och började med frukosten.
Nu har jag lämnat min cravings för yoghurt med bär för att iställlet kräva havregrynsgröt till frukost.
Ibland med sylt och ibland med färska bär.
Kan det vara så att min kropp kräver lite mer matig mat?
Är det för att bebisen i magen tar mer näring och energi från mig som jag behöver det?
Men en skål gröt och en smörgås blev det. Och självklart ett stort glas vatten.
Sen var morgonen räddad.
Nu är jag klar och redo för en promenad.
Även om jag gillar regnet nu så känns det kanske inte som något promenadväder, men jag har bestämt mig.
behöver komma ut en liten stund i alla fall. Så lika bra att följa rutinerna.
Och det finns ju paraply.

Igår kväll kollade vi hockeymatchen mellan Frölunda och Linköping.
VILKEN KASS MATCH
OCH
VILKA KASSA FRÖLUNDA.
Jag tyckte nog inte att de var värda att vinna denna matchen. Blev jätte glad när de gjorde det och det kändes verkligen skönt att få en seger till inför två borta matcher.
Men Linköping hade nog varit värda denna segern.
Men nu lägger vi det bakom oss och ser fram emot nästa match. Onsdag 24 mars. Borta.
Men visst kommer vi alla heja fram Frölunda så gott vi kan.

Ha en skön regnig dag.
KRAM♥

  Carina

Hej på dig!

Hittade dig på Familjeliv så jag ville bara lämna ett litet fotavtryck =) jag väntar mitt 4:e barn,men detta är mitt första med min nya sambo. Jag hade med mig 3 i bagaget när jag & min sambo träffades för 6år sedan.Mina barn är födda -88,-91 & -95 samt så har jag ett barnbarn (min ögonsten)som är född -08.Känns lite annorlunda att vänta barn nu när man passerat 42år men det är helt underbart!! Vi är såå lyckliga & förväntansfulla! Jag skriver lite utav varje på min blogg,det som faller mig in just för dagen,lägger ut lite bilder på mina alster jag syr,mina smycken jag gör osv..Men jag kan ju tänka mig att det blir nog mest mina tygalster & graviditeten/barn framöver..=)

Kramen till dig & lilla magen! Sköt om dig & var rädda om varann!

Carpe Diem!

 2010-03-23     11:43:51    URL: http://cinahsspace.blogspot.com
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?