Duktig eller??

DUKTIG FLICKA....eller kanske bara smart nog att lyssna på vad andra säger.
Jag är så förbannat enveten. Ser gärna andra framför mig själv. Och glömmer mig själv.

Har jätte dåligt samvete eftersom jag är hemma så ofta. Och får massa kommentarer av ganska många runt omkring mig. Jag vet att jag varit hemma en hel del....men det är faktiskt inget jag vill eller strävar efter.
Mina barn går före allt. Är de sjuka så skall de självklart få vara hemma tills de är riktigt friska. Sen har de otur att de blivit sjuka så ofta, men så är det med barn. Och då skall de självklart få möjliga bästa vård som går att få.
Men då kommer mitt dilemma. Eftersom jag får dåligt samvete gentemot jobbet så väljer jag att kämpa med mig själv in i det sista. Tills jag helt enkelt inte orkar mer.
Och likadant har jag gjort denna gången.
Ignorerat att jag faktiskt har ont. Trott att det skall ge med sig tids nog.
Men självklart kan det inte ge med sig om jag inte tar mig tid att vila.
Så idag är jag hemma. Har ringt min barnmorska igen och inväntar nu svar.



Idag skiner solen över Göteborg. Det är kallt (-5,7) men inget regn eller snömoln i syne.
Veckan som gått har ju inneburit regn, slask, plusgrader och igår snö igen.
Mars skall väll egentligen vara en vårmånad och just nu så längtar jag ihjäl mig efter våren.
Slippa alla kläder, slippa slask, slippa frysa. Längtar efter att känna solen
värma i ansiktet.
Men den som väntar på något gott.....väntar ibland alldeles för länge.

Vi har köpt en ny kamera med. Ne Nikon. Digital systemkamera. Jag är jätte nöjd men har inte riktigt lärt mig hur den funkar ännu. Men så fort jag gjort det skall jag se till att ta en massa fina kort och lägga ut.

Nikon D5000 + 18-55mm Objektiv

Nu skall jag ta en liten lugn promenad i solen. Passas på så länge den är här och suga in den lilla solenergi man kan få.
Ha en riktigt skön tisdag.
KRAM.

bara ett litet p.s.
Igår fyllde min underbara mamma år.
GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA MAMMA PÅ FÖDELSEDAGEN (i efterskott)

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?