Underbara morgon!!!!

Mina barn är de mest underbara varelser på denna jord.
Är så evigt tacksam att jag fått två välskapta och livfulla barn
Även om jag måste erkänna att jag blev otroligt frustrerad när Emil vaknade 3.30 i natt och inte kunde somna om.
Jag låg en stund jämte honom men tillslut gav jag upp och satte på en saga till honom.
Någon gång somnade han om i alla fall. För när klockan ringde sov han tryggt i sin säng.
Min första tanke just då var att detta kommer bli en jobbig morgon med en väldigt trött kille.
Men jag gick in och klappade på honom och väckte honom lite försiktigt. Lät honom ligga kvar en stund
medan jag tog på mig mina kläder. Och jag hann inte få på mig innan han stod färdigklädd.
På ett strålande humör. Redo för frukost.
När jag gick in till Embla så var hon med vaken.
Lika sanbbt fick hon på sig sina kläder.
Bussen skulle gå klockan 7. Redan 6.20 var alla färdiga för att gå.
Så de hann med 20 min framför tv:n.
Vilken jätte skön morgon vi haft. Och vi var t.o.m tidiga till skolan/förskolan.
Jag är riktigt stolt över de och ikväll skall vi ha riktigt gott fredagsmys för detta.
Vi skall dippa grönsker (barnen verkligen älskar det) och lite popcorn.
Kanske hyra en film och verkligen njuta av att vi har helg.
I eftermiddag kommer  min svärmor och hämtar mig. Hon skall följa med till barnens skola/förskola. Hon vill se vart det ligger och hur de har det.
Och hon underlättar jättemycket för mig eftresom jag slipper åka buss.
Kanske jag får lov att bjuda henne på lite kaffe med.
De är inte hemma så ofta därför känns det skönt att kunna träffa de när alla hinner.

Nu skall jag ta tag i lite saker hemma.
Ha en fortsatt trevlig dag.
KRAM



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?