Timmerstockar

I vårat sovrum låter det som ett sågverk.
Två stora maskiner som sågar genom det största
träd du kan tänka dig.
Sedan jag blev gravid har jag börjat snarka något fruktansvärt.
Jag tycker det är jätte jobbigt och fruktansvärt pinsamt.
Jag snarkar inta annars och därför är det nog så jobbigt som det är.
Tinus snarkar också, men innan har jag aldrig haft ont av det.
Fast vaknar jag på natten nu och Tinus snarkar så går det bara
inte att somna om.
Jag ligger där och försöker och försöker men blir bara mer och mer
frustrerad. Och nu är Tinus i samma situation.
Jag snarkar väldigt och han kan inte somna om
när jag snarkar.
VARFÖR FÅR JAG SÅ OTROLIGT DÅLIGT SAMVETE?
Det är ju inte bara jag som snarkar.
Men får så dåligt samvete när jag håller Tinus vaken, sen att han håller
mig vaken det gör mig inget.
Hoppas detta ger med sig när bebben kommit.



Idag har Embla sin sommarfest. Det brukar vara ganska mysigt.
Barnen (med hjälp av fröknarna) sjunger en massa sånger, man
tackar av de blivande skolbarnen
och sen fikar man. Alla familjer brukar ha med något bakat.
Helst från sina egna hemländer.
En hel del massa goda kakor blir det och riktigt, riktigt trevligt.

I morgon skall Emil få hälsa på sin nya skola. Träffa sin nya
fröken och sina nya klasskamrater.
På torsdag är det Emblas tur att träffa sin nya förskola.
Och sen är det skolavslutning för Emil på fredag.
En fullbokad vecka.

Ha en fantastisk dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?