Sammanfattningssamtal.....

John Blund var hos mig i natt. Eller delar av natten.
Men på morgonen när klockan ringde, då var han på plats.
Jag var helt slut när klockan ringde.
Ögonen var omöjliga att få upp.
Men efter lite kramar och pussar från mannen min så
kom jag upp. Jobbigt men upp kom jag ändå.

Det var dags för barnmorskebesök.
Det sk sammanfattningsbesöket, där hon absolut ville ha med Tinus.
Jag fick berätta hur jag hade upplevt graviditeten och hur jag mådde nu.
Även hur jag kände inför förlossningen.
Vilka smärtlindringar jag vill ha och om bad är något som kan locka.
Tinus fick berätta hur han kände inför förlossningen och hur han upplevt mig
under graviditeten.
Sen var det de vanliga proverna som skall tas.
Blodvärde, blodtryck, socker och vikt.
Jag är frisk som en nötkärna säger hon.
Inga järntabletter behövs och blodtrycket var kanon.
Jag har "bara" gått upp 13 kg. Känner mig ganska nöjd då jag faktiskt trodde på betydligt mer.
Känner mig ju som en flodhäst. Fast hon sa att det finns mer plats i magen.....Hmmm var då???
Bebisens hjärtljud låg på 136 slag/min. Absolut en kille i magen. En liten Philip.

Bebisen är fortfarande rörlig men ligger med huvudet ner.
Fast eftersom den inte är fixerad ännu (vilket den inte behöver vara) och huvudet är såpass rörligt så MÅSTE jag åka in så fort vatnnet går eller värkarna kommer.
Eftersom den fortfarande är rörlig så kan navelsträngen komma
ivägen om förlossningen startar och den inte är fixerad.
Så hennes råd var att packa en BB väska NU.
För även som tredjegångs föderska så kan den lille komma precis när som helst.
(Även om jag är rätt så säker på att gå över tiden)
Tinus skall på svensexa i malmö på lördag så han
är lite orolig.Fast jag försöker lugna honom och säga att jag TROR bebben
väntar tills efter hans trip till malmö.
Fast jag kan ju bara tro. Men jag har gått över tiden båda gångerns och kommer säkerligen göra det denna gången med.



I eftermiddag skall jag till jobbet och ha lite avslutning. Brännboll (fast jag skall ju inte vara med)
och god mat. Prata av sig lite. Skall faktiskt bli väldigt trevligt.
Så nu skall jag passa på att vila en stund.
Ha en riktigt bra dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?