Må bra!!!

Så var då tisdagen gjord. Första jobbardagen efter vårn sjukvecka. Kändes väldigt skönt att träffa alla igen. Och känna att de tyckte det var kul att jag var tillbaks. Kramade om mig och frågade hur man mår. Känns så skönt att veta att man är bland människor som bryr sig.
Idag var det bara halvdag eftersom jag går på Reggio Emilia utbildning varannan tisdag.
Jag är oftast trött vid den tiden (14.30-18.00) men idag kände jag för första gången att min energinivå var på topp. Så den här lektionen blev en enkel match.
Vi fick sluta redan halv sex och precis när jag gick av vagnen i stan så kom min buss.
Jag fick en känsla av att "idag har jag turen på min sida"
Kom hem fort och kröp upp i soffan efter lite kvällsmat.
Tinus har någon typ av branchfest idag för alla utställare på båtmässan. Men han har lovat att pussa på mig när han kommer hem.
Så det är bara jag och datorn som myser hemma just nu. Tillsammans med några avsnitt av 2½ men. Har man inte sett de så måste man passa på. De är för roliga.
Och i morgon är det min tidiga dag. Bussen går redan klockan 5 på morgonen....men vet ni. Idag känns det inte ens lite jobbigt. Just nu känns det som om hela världen är på min sida och att allt bara flyter på.
Jag jobbar bara 4 dagar till sen skall jag ha sportlov tillsammans med mina barn. Och visst skall vi vara friska då. Så vi kan avnjuta en vecka med bara mys och skoj.

Idag har jag även skickat iväg ett paket till Emma. Hon säger att hon får lappsjuka där uppe. Hon har enorm hemlängtan och livet som student är tufft. Hon behövde piggas upp. Jag kan inte skriva här alla saker som var eftersom hon läser min blogg. Men jag hade lovat henne en ultrljudsbild. Eftersom hon inte är här i Göteborg så får hon ju inte riktigt vara med vid graviditeten som tänkt. Kan inte klämma och känna på den lille som rör sig inom mig. Då får hon få en bild på bebben istället och när hon kommer ner till Göteborg i april så får hon känna så mycket hon vill.
Imorgon väntar ett nytt besök på båtmässan. Jag, min kompis Martin och hans Max skall utforska nässan en gång till. Martin kollar mest båtar och dykarsaker medan jag kollar in kläderna. Men mest är det kul att hitta på något roligt med mina vänner.
Nu skall jag avsluta min tid med 2½ men sen skall jag ta en varm dusch och krypa ner i sängen.
I morgon väntar en ny dag med förhoppningsvis lika mycket skön energi.
KRAM ALLA

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?