så fort

Helgen går fruktansvärt snabbt.
Redan söndag och nu går vi in i vecka 23. bara 17 veckor kvar. Eller mer eftersom jag har en förmåga att gå över. Fast å andra sidan så är det ju bättre än att få alldeles för tidigt.
Min barnmorska KRÄVER att jag skall ta det lugnt. Vila så mycket jag kan när jag inte jobbar.
Men hur enkelt är det? Jag har ju jätte svårt att vila. Men som hon säger. Sammandragningar i vecka 23 är ju absolut INTE bra. Så jag gör lite så gott jag kan....sen skäller Tinus på mig ibland för att jag inte gör som hon säger. Eller som han säger.

Ugår beställde vi vagnen och bilbarnstolen.
Det där med vagnar är jätte svårt ju. Vi har varit runt i varenda affär och tittat. Kännt, klämmt, provkört och testat. Igår var vi i sista affären som vi inte besökt. Storken barnvagnar på Nordenskiöldshatan.
Där hittade vi en som passade oss.
En trehjulig vagn med stort svänhhjul fram
(hittar tyvärr ingen bild på den men det kommer)
Lätt att köra och ingen tipprisk. Vi blev väldigt nöjda båda två.
Och när vi ändå var där köpte vi bilbarnstol med. Det är ju viktigt att bebben åker tryggt i bilen med. Det blev en BRIO.

Så nu är en del av allt som måste inhandlas klart. Resten kommer så småningom.
Idag skall Embla och jag på bio. Vi skall se "Prinsessan och grodan" Hon har pratat om den filmen ett tag nu. Och eftersom Emil och jag var för några veckor sedan så var det hennes tur nu att få lite mamma tid.
Emil i sin tur skall hjälpa min mamma och göra tårta till kvällens kalas.
För i morgon fyller min underbara mamma år. Så ikväll blir det kalas.
Nu skall vi göra oss klara och åka lilskruttan och jag.
Ha en fortsatt trevlig helg.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?