Helgen som gått!!!

Jag vet inte men det känns som om jag är den enda har i världen som inte firat ALLA HJÄRTANS DAG i dag.
Vi är säkert fler....men kanske den enda som har man men inte firat.
Min man jobbar nämligen häcken av sig (stackaren) för sista dagen på båtmässan. Och då inte nog med att de skall sälja saker fram till klockan 18, sen måste de riva stället med.
Jag kan då tycka att det kan väll hans kollegor göra, de som inte varit med hela veckan på mässan.
Tinus och hans kollegor som jobbat på mässan har ju kämpat varje dag från morgon till kväll. Vissa dagar har han varit hemma jätte sent. Då kan väll de andra som faktiskt varit ledig varje helg och kommit hem någorlunda i tid riva skiten idag?
Men sådant är ju inte fallet....så idag får han jobba ännu längre. Nu är klockan kvart över nio och han ringde för en stund sedan och då visste han inte när han skulle komma hem. Och jag vet inte ens om jag är vaken när han kommer.
Men jag har i alla fall en liten överraskning till honom när han kommer. Har jag gått och lagt mig så står den i hallen och väntar.



Annars så har helgen varit väldigt bra. Började med simskola på lördag morgon. Hon älskar verkligen att vara där och är jätte duktig. Efter det tog vi vagnen till isdala. Vi hade bestämt träff med kompisen Martin och hans son Max. Fika hade vi med oss. Emil älskar att åka medan Embla gav upp efter 15 min och hittade fikakorgen istället.
Men två timmar fördrev vi i ishallen för att sedan gå hem till Martin och få lite varmt te och lunch i oss.
När barnen fått leka av sig en stund så körde Martin hem oss. TACK FÖR ATT VI SLAPP TA BUSSEN!!!

h
Hemma började vi laga mat inför kvällens gäster och melodifestivalen. Det var familjen Olausson med deras tre söta barn som kom förbi. Jättemysigt slut på kvällen. Fast måste ju säga att denna omgången av festivalen var rena skiten. Herregud vilka kassa låtar.


Idag är det söndag....och jag har ingen söndagsångest. För vi skall ju ha sportlov. Och tidigt i morse åkte Tinus till jobbet. Som vanligt. Men jag och barnen hade fullt schema ändå.
Först kom Sofia på besök med sina pojkar. Emils kompis Lukas och hans lillebror. De lekte jättebra medan jag och Sofia fick slurpa i oss kaffe och prata massa skit.

När de var på väg hem så ringde min mamma och ville komma på kaffe. JIPPIE!!!! Så vi fick i oss snabbmiddag (tacos från igår) och sen kom mina älskade föräldrar. Och med sig hade de choklad till mig i alla hjärtans dag present. Och godis till barnen och nybakade muffins.
Söndagen fick ett precis lika bra avslut som resten av helgen.

Nu vill jag önska all EN RIKTIGT BRA ALLA HJÄRTANS DAG!!!
KRAM♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?