Nu är det tyvärr min tur.

F-N....nu är det min tur att bli sjuk.
Inte sant detta. Jag hann jobba två dagar. Två sketna dagar hann jag jobba innan det var dags att vara hemma igen. Jag blev så frusterad så jag bara började gråta i sängen.
Tårarana fann inget slut. Tinus♥ gjorde det han kunde för att trösta mig, men det funkade helt enkelt inte.
Jag var så enormt ledsen. Dåligt samvete mot jobbet so jag är borta så mycket ifrån och ledsen för att jag inte kan få njuta av en vecka med jobb (för jag gillar att jobba) utan att något skall inträffa. Är det inte barnen som är sjuka så är det jag. Och nu MAGSJUKA. Fy F-N magsjuka av allt. Jag kan tänka mig många sjukdommar framför magsjuka. För just nu är jag inte mycket för världen. Känner mig ynklig och liten. Nästan som ett litet försvarslöst barn.
Har man feber kan man i alla fall ta en tablett så känner man sig någorlunda i alla fall....men för magsjuka finns ingen medicin. Utan bara låta den fruktansvärda bakterie härda ut. Magen krampar och illamåendet sitter i halsen. jag känner mig ennormt gnällig....men är det någon gång man får vara gnällig så är det när man är sjuk.

Tinus♥ börjar som tur var inte fören klockan 12 nu på vardagarna under båtmässan. Så gullig som han är så hade han massa tid att passa upp mig och ta hand om mig så mycket som möjligt innan han var tvungen att fara till jobbet. han stoppade om mig, hämtade vatten, handlade en massa nyttigeheter så att jag kan överleva här tills han kommer hem. Blåbärssoppa, mangosoppa, vitt bröd, mineralvatten och nässpray.( Jag var i akut behov av nässpray). Han satt och höll om mig i soffan en stund innan han åkte.
Jag kände mig väldigt omhändertagen. Så nu skall jag nog överleva tillls han kommer hem sent ikväll. Och har jag någon som helst matlust så skall han handla med sig något ätbart till mig.
TACK ÄLSKLING! JAG ÄLSKAR DIG!


Igår hade jag i alla fall en väldigt trevlig dag (lagom innan jag blev sjuk) Jag, Martin, Max och en kompis till Martin (Andreas) var på båtmässan. Det var inte lika mycket folk som det var i fredags när vi var där. så nu kunde man verkligen se alla båtarna utan att trängas med hela sveriges befolkning. Max hade jättekul och fick chans att gå på de stora militärskeppen och sjöräddningssällskapets båtar. Han fick godis och lite reflexer. Så det var en nöjd snart 6 åring som lämnade mässan på kvällen.
Jag fick även en liten chans att krama lite på min man när jag ändå var där.
På vägen hen kom de andra på att de var hungriga och ville ha pizza. jag följde med men åt ingen pizza utan tog bara en dricka och var trevligt sällskap. För jag och Tinus♥ skulle ju äta när han kom hem. sen körde en väldigt snäll Martin och överpigg Max hem mig.

Det var en skön onsdag....och hade varit mycket roligare om jag inte vaknat till detta.
Tänk om jag hade kunnat sitta på jobbét nu med mina kolllegor. Tänk om jag hade kunnat gå i morgon så jag inte missat utbildningen som jag skulle gå på eftremiddagen. Tänk om jag kunde vara frisk så jag kunde vara en rolig mamma i morgon när barnen kommer. och vi som skall ha sportlov nu.
Hoppas Hoppas detta ger med sig fort!!!
Skall se om jag kan ta igen lite sömn nu.
Ha en bra dag.
KRAM

  Anna

Usch och fy..krya på dig!!!

 2010-02-11     20:17:57    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?