Läkarvård

Sitter här hemma nu och väntar på att få åka iväg till läkaren. 12.45 har jag fått tid på vårdcentralen spinnaren i Gamlestan. Lika bra att kolla upp detta....vad det nu är som kan spöka i min kropp.
Min mamma trodde det kunde vara stress. Jag har ju ingen doktorsexamen så jag har ingen aning om stress kan yttra sig som feber och ont i kroppen.
Med de nya fri sjukvårds reglerna så kostar det olika mycket beroende på var man är listad. Jag har tur och är listad i gamlestan. Då kostar dte 100 kr annars skulle det gå på 200kr. Jag vet inte om jag tycker det är en bra regel. För vad händer när jag flyttar till Kärra nu? Där är jag inte listad. Då blir det dyrare för oss att gå till läkaren helt plötsligt. Inte nog med att det är dyrt innan. Inte själva läkaren men att vara hemma. Jag förlorar hur mycket som helst på att vara hemma. Först en karensdag sedan ingen fullbetalning de återstående dagarna. Och idag har jag varit hemma en vecka och behöver ett läkarintyg. Vad händer då? Blir betalningen annorlunda.

Dagen är sig annars ganska lik de övriga dagarna. Så som förra veckan såg ut. Gör det kroppen klarar av men inte mer. Så fort jag varit hos läkaren så skall jag hämta mina underbara barn. De är i skolan/förskolan idag. Skolan slutar klockan 13.20 så då hinner jag perfekt.
Sen får vi hem och leka lite med alla nya presenter. Packa så gott vi orkar och invänta att min kompis Msrtin kommer med fler kartonger. Och nedräkningen är på gång...bara ett par dagar kvar. Sen är vi kärra bo.
Spännande men ändå lite skrämmande.

Nu skall jag hitta lite inspretion till bloggandet genom at prata med vänner....KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?