En sjuk liten tjej.

Tidigt i morse...alldeles för tidigt 05.08 tog jag bussen på väg till mitt jobb. Väldigt trött och hade mycket hellre legat kvar i sängen och myst. Men eftersom plikten kallade så var det bara att åka iväg.
Resan till jobbet tar ju en ganska bra stund så jag pluggade in min Mp3 i öronen och lutade mig tillbaks och njöt av att i allafall få vila en stund till.
På jobbet hade Peter (min kollega) kokat kaffe så jag fick en STOR kopp varmt härligt kaffe.
Satte mig i den stora salen där barnen sakta börjat droppa in och pratade med min andra kollega.
Då ringer telefonen. Det är Tinus.
Embla hade blivit sjuk :(
Slem i bröstet och kräktes. Fy.Min första tanke var.....INTE MAGSJUKA: (Hennes kusin hade varit magsjuk) Hon har klarat sig bra hittils. Det var längesedan hon var sjuk nu ju.
Tinus hade ingen chans att vara hemma idag så det var bara för mig att ringa in vikarie och så fick Tinus hämta upp mig. Han lämnade av Emil (som har skolplikt) i skolan och hämtade upp mig och körde oss hem.
På vägen hem kräktes hon en gång till. Hela bilen. Som tur är var det bara vatten och slem, men hon blev ju så ledsen.
Peter hade skickat med mig påsar och papper. TACK!!!
Väl hemma igen fick hon byta alla kläder och krypa ner i soffan.
Hon är trött, hängig och rosslig i bröstet. Så vi bara myser framför TV:n och sen har jag lovat henne isglass. Mjölkproduktar avstår vi idag eftersom der förvärrar slemet.
Kanske baka bullar också....men bara för att mamma skall ha något att göra :)
Annars mår jag bra...känner mig otroligt lugn och harmonisk.
Njuter av livet.
KRAM ALLA



  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?