Inget blir som man tänkt sig....

Jag har en kännsla av att saker och ting aldrig blir som man tänkt sig.
Av någon underlig annledning så funkar det inte att planera saker för de raseras ändå.
Hur kommer det sig?
Blir man då rädd för att planera något tillsammans?

Jag hade planerat denna helgen i minsta detalj. En helg som jag såg fram emot och som jag tror skulle gymma oss alla fyra. En helg där vi kunde få ta han om varandra. Njuta av ett riktigt familjeliv.
Men som alla andra gånger så blev det inte som planerat.
Tinus fick någon magsjukebakterie i ktoppen. Han insåg att han inte skulle kunna följa med oss till Jönköping.
Måste erkänna att min magkännsla redan hade sakt detta till mig. Att det inte skulle bli som planerat.
Jag insåg att om jag valde att inte åka så skulle göra mina barn väldigt besvika, fast det kändes ju inte som samma sak att åka utan honom.
Fast efter ett långt tänkade bestämde jag mig för att ge den här helgen till mina barn och därför skulle vi åka. Jag ringde min support. Den bästa som finns och som alltid säger JA: Min mamma.
Hon åkte med oss upp.
Det var absolut inte samma sak som det skulle vara med Tinus men ett väldigt bra kompliment.
Och barnen fick en helg som de sent kommer att glömma. Med bad, bo på hotell, äta på restaurang och bara ha det mysigt.......
.......och när vi vaknade på söndagsmorgon var det min födelsedag.
Mamma sjung "Ja må hon leva" för mig och barnen brast i världens skratt.
Sen avnjöt vi en underbar frukost på hotellets restaurang.
barnen var ju i himmelriket. De fick ju plocka precis det de själva ville ha av  flingor, smörgåsar, pålägg, frukter och grönsaker. Jag tror att de smakade på precis allt.

När vi kom hem var lägenheten alldeles tom. Min man (som jag faktiskt hade saknat väldigt på en natt) var inte hemma.
Barnen och jag började göra tårtan till kalaset som vi skulle ha. Sen somnade jag i sängen en stund. Så trött. Jätte trött....men blev väkt av min man....med en kyss och ett litet paket.
Genast mådde jag bättre....

Och kalaset blev jättebra. Vi blev ganska många och jag fick precis vad jag önskade mig. En Nespressomaskin. Och Espressoglas. Och massa kaffe till......TACK ALLA!!!!

Idag mår jag inget vidare....Magen spökar och jag är väldigt trött.
Så det blir lugn och ro idag.
Min bästa vän Emma skall ta med Emil till skridsorbanan och Tinus hämtar Embla....sen är dte bara hon och jag en stund.....

KRAM
Nespresso D110 - 400:- tillbaka!
Min  Nespressomaskin.

Nu skall jag avnjuta en kopp av detta underbara kaffe.....KRAM

  LINDA

Va synd att Tinus inte mådde bra, men härligt att ni fick en bra helg till slut ändå. Tack, jag hoppas det denna gången. :)

 2009-11-30     13:37:47    URL: http://lindaseclipse.blogg.se/
  LINDA

TACK :D

 2009-12-01     17:26:08    URL: http://lindaseclipse.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?