Längtan kan vara enorm



Så är den här igen. Den sista dagen i arbetsveckan, den första i helgen och den absolut underbaraste dagen.
Min lägenhet är tom. Väldigt tom. Nästan lite för tom. Barnen har åkt iväg till sin pappa. Skall vara borta nästan en vecka. Nu hörs inga bubblande skratt, inga hysteriska skrik, inga gripande tårar.
 Ingen busig liten tjej som skall leka kurra gömma en massa gånger innan hon till slut får ro i kroppen och somnar sött i sin säng.
Ingen klisp liten kille som skall ställa hundra frågor och självklart förväntar sig svar på de alla med en gång. som kan komma på massa ursäkter för att få vara öppe med mamma och Tinus längre än lovat.
En vecka utan oväntade kramar och pussar. När de helt plötsligt slänger sig i famnen på än och säger: Jag älskar dig mamma. När de på kvällen framför tv:n kryper upp i famnen och lägger sitt huvud mot min axel och man känner lugnet komma. Inga trotsiga barn som blir hysteriska när de måste lägga sig fasten de inte vill. som kan bli sura för att de inte får som de vill. Inga syskonbråk där de skyller på varandra. Ingen som ritar på sin docka och sen säger: Det var inte jag, det var Annabell. (hennes andra docka) Hur mycket man än blir irriterad jsut då så kan man inte låta bli att skratta.
Saknaden är otroligt stor. Längatan efter de enorm. En vecka går ganska fort men kan ibland kännas som en evighet. När man hör deras röster i telefonen när de ringer för att säga godnatt...det är då man inser att saknaden är enorm.
I år skall jag inte fira själva julafton med de. Utan får de på Juldagen. Något som känns otroligt jobbigt. Men tyvärr något jag måste genomgå. Deras pappa vill ju självklart också ha julafton.
Jag äslakr dessa små liv. De förgyller varje dag av mitt liv.

Världens underbaraste Emil. Nu 6 år. Väldigt smart kille. Charmig, kännslig, omtänksam och ett hjärta av guld.



Embla en underbar 4 åring med massa charm, bus och häftigt hummör. em bestämd tjej men också ett hjärta av guld.
Mina små solstrålar betyder massor för mig.
Snart fredag igen och de är hemma hos oss......underbart.
  Anna

å... klart du saknar dem.. en vecka kan ju kännas väldigt lång!!

Vilka fina barn... hoppas ni får en underbar jul!

Kram



 2008-12-20     08:57:46    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Anna

Nä, jag jobbar bara extra såhär över jul några dagar på Indiska på frölunda torg... Tommy är hemma och är pappa-ledig :)

Sen efter nyår är allt som vanligt igen... då ska jag vara hemma till augusti.. kanske bara jobba nån helg då & då :)





 2008-12-20     20:19:17    URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?