Skitsnack

Ordagrant kan man kalla det SKITSNACK.
För just nu är jag överlycklig
över att Novas blöja till större delen av dagen
varit fylld av kiss och inte.....vattnigt blask.
(Jag vet inget kul samtalsämne)
Men har man haft en liten tjej som man i tre dagars tid
fått kämpa för att få i henne vatten och sen få behålla vätskan i kroppen
då är man verkligen överlycklig när det äntligen visar resultat.
Och nu äntligen kan vi återgå till vanlig mat i morgon.
Och det är riktigt skönt.

Embla däremot är inte bättre. Innan hon somnade nu
visade tempen 39.8.
Det är högt.
Så snabbt i med alvedon och sen i säng.
Har vi tur så är den borta i morgon eller i alla fall lite lägre.
Sen dröjer det ett tag till hoppas jag innan barnen blir sjuka igen.

Jag själv däremot mår allt annat än bra.
Snorig och kli i halsen.
Trött och allmänt hängig.
Men jag är nog snart helt på topp igen.
Tar en dag i taget bara.




På fredag 25/3 är det våffeldagen. Detta får inte på
något sätt glömmas.
Embla har nämligen längtat ihjäl sig efter detta.
Hon frågar efter det varje vecka.
Hon älskar våfflor. Fast utan grädde.
Bara jordgubbssylt.
Så ni kan väll alla gissa vad vi skall ha för fredagsmys på fredag.
Just det VÅFFLOR.



Nu sover alla tre barnen.
Och jag kryper upp i soffan med en
kopp te.
Godnatt på er♥

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?