Lite onödigt vetande

För ett tag sedan köpte jag en bok. En ganska kul bok som heter " BLA BLA BLA! 600 HELT OTROLIGT ONÖDIGA FAKTA.
NÅGOT ATT PRATA OM NÄR DU INTE HAR NÅGOT ATT PRATA OM"

Vissa saker i denna bok får mig nästan att vrida mig av skratt medans andra saker verkligen är helt korkat fjantiga. Jag tänkte ta upp några här:

1. ANDORRA HAR 0% ARBETSLÖSHET!!
(Vilket Sverige borde sträva efter de med)

2.MÄNNISKOR SOM BOR I STÄDER HAR TJOCKARE NÄSHÅR ÄN DE SOM BOR PÅ LANDET.  (Verkligen bra att veta)

3. STÅLMANNEN HADE EN APA SOM HUSDJUR. DEN HETTE BEPPO. (Betyder det att stålmannen funnits?)

4. DET FINNS 412 DÖRRAR I VITA HUSET(Tur att det inte bor småbarn där, snacka om många klämmskydd)

5. 1933 fick musse pigg 800 000 brev.( Undrar om han läste alla)

6. HAMSTRAR KAN HA SEX 75 GÅNGER PER DAG.(kan väll jag med om jag vill)

7. EN NOSHÖRNING PRODUCERAR UPP EMOT 27 KG NOSHÖRNINGSBAJS VARJE DAG.(vem F-N går och väger bajs?)

8.I VERMONT. USA, GÅR DET 10 KOR PÅ VARJE MÄNNISKA.( aj aj aj aj)

9.51% AV ALLA SVÄNGAR ÄR HÖGERSVÄNGAR.( Då måste ju 49% vara vänstersvängar)

10.VISSA GETTER KISSAR PÅ SINA EGNA HUVUDEN FÖR ATT VARA MER ATTRAKTIVA FÖR HONORNA.( ha ha vilken syn jag fick framför mig nu)
11. FORSKARE HAR UTFÖRT HJÄRNKIRURGI PÅ KACKERLACKOR( Var detta i andorra då?)

12. KOMIKER ÄR DEN YRKESSGRUPP SOM HAR MINST SKILSMÄSSOR.(Jag skall bli en komiker denna gången)

13. EN GIRAFFSNOPP ÄR 120 CM LÅNG( HJÄÄÄÄÄÄÄLP)

SEN KOMMER HÄR NÅGRA GÅTOR SOM NI KAN FUNDERA PÅ. VILL NI LÄSA FLER SÅ KÖP BOKEN.

VAKNAR DU ELLER ÖPPNAR DU DINA ÖGON FÖRST??
VARFÖR BÄR PÅSKHAREN PÅ ÄGG. HARAR LÄGGER VÄLL INTE ÄGG???
GÅR TRAPPOR UPP ELLER NER??

Nu har ni lite att läsa  så här på den underbara fredagen.

  emmmizen

du glömde det viktigaste! en giraff snopp e 120 cm lång!

 2009-02-08     10:43:56
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?