Piteå here i come!!!

Om ca 2½ timma går planet. Åhhh tänker ni. vIlket underbart land skall hon besöka. Värme....det vill vi med ha. Sandstrand och varmt vatten. Men nu är det faktiskt så att planet inte går till varken karibien eller västindien. Utan till iskalla Piteå.
Vad fan gör man i Piteå undrar ni då????
Tro mig det undrar jag med. Har verkligen ingen aning om vad som finns där...mer än SNÖ. Massa kall snö.
Men detta ser jag som en oerhört spännande resa. Jag är verkligen jätte nyfiken på Piteå och Norrland. vad de har att erbjuda en stads tjej som mig. Jag kan inte åka skidor (Tinus har visserligen sakt att han skall lära mig), Jag avskyr att frysa. Så har därför nu fått inköpa riktiga vinterskor och skidhandskar.  Allt för att klara dessa -17 grader som det är där. M

Men jag är absolut inte negativ till detta. Jag är verkligen grymt nyfiken. Har ju aldrig sätt så mycket snö någon gång.....eller jo en gång. När vi i göteborg (tror det var 1995) hade världens snöfall. Och nu förtiden hinner det inte ligga kvar innan det töar bort. Sen får vi väll se vad som mer finns i Piteå. Jag vet att de har ett havsbad...men dit kommer jag nog inte bege mig.

Det vi skall göra är att hälsa på en kompis till Tinus. Så han får guida oss genom detta!!!!
Vad Piteo ger mig och Tinus kommer jag meddela när jag kommer hem igen. Så fortsättning på detta förljer. Då skall jag även fixat bild som ni kan få se.
Så nu är jag redo för ett varmmt, soli......nej just det ja. Nu är jag redo för snö, kyla och kanske en och annan värmande kopp choklad.
CIAO!!!
  Peter

17 november -95 va det som det stora snöfallet va. Det va dessutom en fredag och det skulle vara min sista dag på PRAO. Fast det blev ju inte så ;)



Ha så kul i Piteå

 2009-03-01     17:21:43    URL: http://mrsolu.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?