Nytt försök

Jag har inte skrivit några inlägg sedan september.
Inte haft lust och inte hittat inspiration.
Men kände ändå att nu är det nog dags igen.
ta tag i saker som bara kommit efter.
Inga viktiga saker men ändå saker som var en del av mig.
Så nu ger vi bloggandet ett nytt försök.


Jag ger mig in i 2012 med en massa posetiv energi.
Jag har lärt mig att förlåta och tar all
negativ energi, stoppar det bakom mig.
Nu håller jag tummarna för att 2012 blir ett bra år.
Ett år med komunikation och ärlighet.
Ett år fyllt med skratt och kärlek.



Just nu lever jag mitt i ett orosmoment.
Saker över allt. Kartonger i varenda vrå.
Ingen ordninga alls.
Men det får vara så.....i 11 dagar till.
sen äntligen går flyttlasset mot
vårt nya hem.
Jag blir en ening stressad av alla saker,
men vet också att det kommer bli jätte bra när allt är klart.
I morgon staratar min svärfar med målningen och på torsdag
kommer även Tinus hjälpa till.
Mycket jobb men får ta en sak i taget.




Nu går jag även in på min sista vecka
som föräldrarledig.
Tanken på att jag varit hemma sedan april 2010
är rätt svår att förstå.
Och nu är det dags att komma in i nya rutiner igen.
Men jag är faktiskt redo.
Känner att jag trots allt längtar efter att jobba.
Lite ångest har jag över tiderna för barnen på skola/förskola
men jag skall verkligen försöka gå in med mitt posetiva tänkande
och ge detta en chans innan jag gnäller eller oroar mig.
Nu njuter jag av sista veckan med barnen.




Natti natti alla!!

  Denise 22 - mamma till Kevin 6

Kom gärna in och kommentera dagens fråga i min blogg som handlar om "när blir man egentligen är ung förälder?"



http://familyportrait.blogg.se/2012/february/dagens-fraga.html#comment



Inget svar är för dumt. Och det är intressant att se hur du tycker och känner.

 2012-02-27     19:45:15    URL: http://familyportrait.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?