Shame on you!!

DET ÄR FÖRST NÄR MAN FÅR ONT I RYGGEN SOM MAN
FATTAR HURMYCKAT MAN ANVÄNDER DEN.

För så har jag det idag.
På något lustigt och jobbigt sett så vred jag
till ryggen samtidigt som jag skulle
lyfta upp Nova.
Och nu gör det faktiskt jätte ont..... i vissa lägen.
Just de lägen man måste använda också.
TYPISKT!!!!

Jag blev så irriterad idag.
Novas läkare från Östra skulle skicka
en remiss till Barnmedicin.
Inom tio dagar skulle vi
få komma dit och läkaren skulle göra en bedömning
på hurvidare hon behöver fortsätta med sina mediciner eller ej.
Eftersom vi fortfarande inte hört något
och de tio dagarna gått på onsdag så ringde jag själv
upp till barnmedicin.
De hade ingen aning om vad jag pratade om och inte
heller hade de fått någon remiss från östra.

Men personalen på barnmedicin verkar vara
jätte trevliga och när jag förklarat situationen
för sköterskan så ser hon till att vi får en tid redan i morgon.
Hon tyckte att en läkare skall få bedömma om
Nova behöver fortsätta med medicinerna eller ej.
Hon bad mig även ringa upp till östra
för att få de att skicka iväg remissen så fort som möjligt.

Så fort jag lagt på med henne ringde jag
upp barnakuten (där vi var med Nova)
Självklart fick jag inte prata med läkaren vi hade
men fick prata med en sköterska och förklarade
ännu en gån situationen.
Hon tittade efter i datan och konstaterade att
någon remiss inte var skickad, men hon lovade dyrt och heligt
att prata med läkaren och få honom att skicka den
till barnmedicin så fort som möjligt.

Skall bli väldigt spännande och se om den kommit fram
till läkaren i morgon.
Lika spännande skall det bli att höra hans utlåtande.
KAN VI SLUTA MED MEDICINERNA NU?
KAN HON FÅ BLI FRISKFÖRKLARAD?





Nu är familjen komplett igen.
Alla barn på plats och mammas lycka total.
Nu väntar en skön vecka med massa bus och mys.

Nuligger alla tre i sina sängar, Tinus tränar
 och jag har krypit upp i soffan.
Håller tummarna att Nova har en bra natt.
Så vi alla får sova.
Godnatt mina vänner.
KRAM


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?