Snöhel-ete

Det var mer eller mindre ett slag under bältet idag
när den äckliga snön började vräka ner.
Jag blev faktiskt riktigt besviken.
Kände bara att detta är ju inte sant.
Om jag nyper mig nu så kanske jag vaknar.
Men, nä det gjorde jag inte.
På fullaste allvar så dalade stora vita flingor ner från
den grå trista himlen.
Men varför, varför, varför?
Till vilken nytta då?
Nä detta är verkligen irriterande.
JA...jag vet att det BARA är mars.
Och att våren kommer....TIDS NOG!
Men med de fina soliga dagarna vi haft det senaste
var ju snö verkligen det sista jag ville ha.
Jag förstår faktiskt inte varför man längtar efter snön heller.
Men alla är vi ju olika.
Jag blev dock inte ett dugg glad.



I morgon skall Tinus och jag gå första gången
på en HLR utbildning.
Det handlar om olycksfall och sårskador.
Man går två torsdagar mellan 18.00-21.15.
Efter får man ett certifikat på att man genomgått utbildningen.
Tack vare vår otroligt bra öppna förskola får man nu
gå denna utbildning gratis.
Ett jätte bra tillfälle att lära sig saker som är
bra att kunna. Både genom mitt arbete och det att jag
faktiskt själv har tre barn.
Skall bli väldigt intressant.
Mamma kommer och tar barnen.
Så vi kan vara borta med gott samvete.



Nu skall jag och min huvudvärk (som inte vill ge med sig alls)
dricka en kopp kaffe och krypa upp i soffan.
God natt allesammans.
KRAM♥

  Anna Katana

Jag fick samma känsla igår när snön föll.De där soliga dagarna hade ju varit underbara och satt upp humöret på topp. Och sen kommer det stora vita flingor igen, usch!



Kändes lite bättre när jag vaknade idag och det var regn "då försvinner i alla fall snön" tänkte jag. Men ca 2 timmar senare övergick regnet i snö. Våren får gärna komma nu.



Ha det bra!

 2011-03-10     11:01:52    URL: http://annakatana.devote.se
  Tommy

Hur het är du? Vill du och din blogg synas? Anmäl dig till Veckans Babe!



wwww.finest.se/tommystahl

 2011-03-10     13:01:41    URL: http://www.finest.se/tommystahl
  Lisa & Marita

Snygg blogg! :)



- Lisa & Marita <3

 2011-03-10     16:41:14    URL: http://www.lusah.blogg.no
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?