8 månaderkontroll och Änglagård

På torsdag är Nova redan 8 månader.
Och idag var det dags för 8 månaders kontroll.
Man går ju inte lika ofta ju äldre de blir,
så vi har inte varit där sedan 6 månaders kontrollen-
Först gjorde de ett enkelt hörseltest-
Plingade med en liten klocka för att se om hon
vände huvudet efter ljudet.
Det gick kanon bra.
Sen var det vikt och längd.
Lillstumpan är nu 67 cm lång
och väger 8665g.
Huvudomfånget var på 44 cm.
BVC sköterskan var nöjd med alla hennes siffror.



Jag är ganska nyss hemkommen från en mysig
biokväll med min kompis Victooria.
Änglagård tredje gången gilt.
Måste faktiskt säga att det var en
riktigt rolig film.

Det som är lite kul är Victoria och jag träffades för 8 år sedan.
Då hade vi två små killar.
Jag hade Emil och hon hade Natanael.
Två små killar på bara några månader.
Våra vägar korsades på öpnna förskolan
där jag tillbringade många dagar och timmar.
Lika så hon.
Och den vänskapen har hållt i sig.
Ännu idag är vi vänner.
Emil och Natanael är också väldigt goda vänner.
Detta visar ju igentligen hur fruktansvärt bra Öppna
förskoaln är.
Jag hoppas ju även denna gången på
 att hitta vänner för livet.



Nu skall jag krypa upp i Tinus famn en stund
innan kudden kallar.
Sov gott mina vänner.
KRAM♥

  ROBIN HOOD

Åh, jag älskar colin Nytleys filmer! Och älskar Helena Bergström, och henne får man ju typ på köpet när man kollar på hans filmer, haha! :p - vad tycker du om hans filmer?

 2011-06-05     00:48:00    URL: http://robinhoods.se
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?