Vårkänslor.

Måndag, måndag, måndag.
Helgen som vi lämnat efter oss har
varit fantastiskt skön.
SOL och VÅRKÄNSLOR!
Embla fick äntligen ha sitt barnkalas i lördags.
Tredje gången gilt blev det.
14 söta tjejer trängdes här hemma hos oss.
(Emil fick rymma  fältet med mormor och gå på bio)
Korv med bröd, glass, maränger, kolasås och fiskedamm med godispåse.
Det finns en skillnad mellan killkalas och tjejkalas.
Killar låter mer, de brottas och leker krig.
Överröstar varandar hela tiden.
Tjejer är tystare men gnäller för småsaker.
- Jag vill också ha ett rosa glas, jag får ingen plats,
hon gick före mig i kön.......
Men det var ett lyckat kalas och en riktigt nöjd Embla.



Tinus syster Lina var på visit i Göteborg under helgen.
Självklart passade vi på att få till några besök med henne.
Vi ses ju inte så ofta så det var riktigt mysigt att få träffa henne.

Söndagen gav ju även den strålande sol.
Då plockade vi fram barnens cyklar.
Åh vilka vårkänslor man får.
Nu skall bara allt grus på marken bort
och lite mer värme fram så är det äntligen vår.
Längtar ihjäl mig.




Måndag betyder ju även VÄGNINGSDAGS för mig.
Förra veckan hade jag gått upp 0,6 kg.
Men jag kände inga sura miner för det.
Tog ny tag direkt och denna gången gav det riktigt bra resultat.
- 2,9 kg.
Och inte långt kvar till mitt mål.
Nu fortsätter vi kämpa.



Embla är en sådan där unge som ger
oss så många goda skratt.
det kommer så sköna grodor ur
den munnen.
Senast igår när Lina var här och fikade.
Hon fick glass och strössel.
När Lina hade gått så tittade Embla på mig och frågar.
-Mamma, kommer strössel från strutsen.

Man får verkligen bita sig i tungan när man lyssnar på
hennes frågor ibland.
UNDERBART

Nu skall vi visst leka med barbie här.
Ha en skön dag.
KRAM

  Sabina ---> vikt, hälsa och träning

Bra kämpat! De va inte illa.



Jag tycker alla era ungar är super söta. :) Men måste säga att minstingen är populärast men de är ju bara för att de är första kusinbarnet! :D

 2011-03-07     13:17:52    URL: http://sabinahill.blogg.se/
  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?