Segdragna baciller

Inte är vi friska idag heller.
Emils feber ger inte med sig.
Det är en segdragen historia detta.
38,7 hade han i morse när han vaknade.
Och under dagen har den pendlat mellan
 38,2 upp till 39,0.
Nu hoppas jag mer än någonsin att den skall ge med sig under natten.
Så att han får något roligt utav den här helgen som kommer.
Det blir ingen hockey. Han lilla kropp
behöver få vila upp sig ordentligt.
Så vi har absolut inga planer denna helgen.

I morgon är det Loppmarknad på Öppna förskolan.
Den hade varit riktigt rolig att gå på.
Så antingen kommer vi gå allihopa eller så blir det bara jag.
Men är jag frisk så SKALL jag gå dit.


Idag tog jag och Embla med oss Nova på en liten
skön promenad.
Solen skiner ju och det är vår i hela Kärra.
(Emil klarar av att vara hemma en liten stund själv)
det var marknad uppe på torget.
Inget märkligt men lite kul att strosa omkring där.
Och väldigt skönt att få lite luft.
Vi tog en sväng till biblioteket för att låna
lite filmer till Emil. Han ligger mest i soffan och ser film.
Orkar inget annat.
Biblioteket är ett perfekt ställe att låna film på.
Kostar inget och det finns faktiskt en hel del bra filmer.
Idag blev det tre stycken Astrid Lindgren filmer och
en tecknad film.

Nova sover middag, jag dricker lite kaffe och barnen ligger i
varsin soffa och tittar på Madicken.
Vi gör inte många knop....för det är ingen som orkar det.



Ikväll blir det Lets dance finalen
och kanske fredagsmys om någon orkar här.

Om inte så kanske mamma gör.

Ha en fantastisk dag.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?