Lättad

Måndag igen och ja jag vet.....FY MIG!!!
Jag är urdålig på att blogga just för tillfället.
Jag vet detta och lovar att skärpa mig när
tid och ork finns.

Nu har jag satt mina måndagar som invägningsdagar.
Så varje måndag morgon väger jag mig för att få
resultatet efter veckan.
Denna veckan var det med lite skräckblandad förtjusning jag ställde
mig på vågen. det hade ju varit kalas för Embla i två omgångar och
sen lite fika här och var med vänner.
Men det är som alltid....bara ta tjuren i hornen och göra det.
För det kommer absolut komma veckor då jag gått upp eller stått stilla.
Men jag skriker bara JIPPIE denna veckan också.
Ett kg ner till. Jag blev verkligen jätte glad när jag såg vågens resultat.
Och moroten är på topp igen.

I MORGON ÄR DET 1 MÅNAD UTAN GODIS OCH CHIPS.



Tinus snälla pappa, min snälla svärfar har målat om
i vårt kök. Förra veckan lade han ner en amssa tid och energi
här hemma för vår skull.
Tack snälla Stig.
Väldigt nöjda blev vi båda två.
Riktigt fint.
Och när köket nu är färdigt så tar vi tag i nästa rum.
HALLEN.
de stora barnen åker till sin pappa idag.
Därför passar vi på att göra det medan de är där.
För det är svårt att inte kunna få röra sig någonstans
utan att få färg på sig.
Hallen är ju också den mest centrala platsen.
Istället blir det fint och klart tills
de kommer hem igen.

Söndagskvällen gick åt till att montera ner hyllor och tavlor.
Nu är det jätte tomt och rörigt igen
men jag vet att det kommer bli jätte fint när det är klart.




Nu väntar en kopp kaffe på mig.
Ha en fantastisk dag där ute.
KRAM

  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?