2011....och jag är tillbaks.

JAG ÄR TILLBAKS IGEN.
Min julledighet från bloggen var välbehövlig.
De sista inläggen skrevs mer eller mindrea bara för att jag kände
att jag måste få till något.
Men tillslut skrek min hjärna:
JULLOV!!!!!
Och det har den haft nu.
Så NYTT ÅR OCH NYA MÖJLIGHETER.

Jag brukar aldrig ha några nyårslöften.
Jag anser att de bara är till för att bryta.
Och de andra åren har jag istället gått
in i det nya året med nya förhoppningar.
Men i år beslutade jag och Tinus att vi skulle ha ett gemensamt löfte.
"INGET GODIS OCH LÄSK PÅ ETT ÅR"
Läsken är inga problem för mig alls
men godiset är ett STORT problem.
Men vi får helt enkelt peppa varandra.
3 dagar har gått och än så länge funkar det väldigt bra.
Men det är ju 362 dagar kvar.
Ni får självklart följa mig genom denna lite knepiga resa.
Och jag måste stolt erkänna att jag gått ner 1, 2 kg sedan innan jul.
BRA JOBBAT MIKAELA.




Innan jul handlade det även mycket om min stora tjej som aldrig
riktigt blev fri från sin bacillstorming.
I lördags var vi hos läkaren med henne igen och de konstaterade halsfluss.
JAHA....Nu väntar 10 dagars penicilinkur och nu borde ju alla baciller
flytta så långt från henne de kan.

Igår inhandlades en ny bilbarnstol till Nova.
En Britax Hi-way.
Vi var inne i barnaffären och frågade lite om olika
stolar och modeller.
Skulle mest kolla runt.
De sa att från och med det att barnet kan sitta själv
(Vilket Nova kan jätte bra. Vågar faktiskt lämna henne själv)
så skall man byta stol.
Så vi gjorde ett klipp och köpte förra årets modell som faktiskt var tusen
kronor billigare. Jag tror inte att Nova bryr sig ett dugg om
ifall hennes stol har 2011 färger.




Nu tänker jag avnjuta en stor kopp kaffe och se vad kvällen har att erbjuda.
Hoppas på att komma tillbaka snart igen.
CARPE DIEM.


  Namn


  E-postadress (publiceras ej)


  URL/Bloggadress


  Kommentar

         Kom ihåg mig?